maanantai 17. kesäkuuta 2013

Jojo-Nappi

Viikonloppuna olin lähdössä aamulenkille koirien kanssa, kun huomasin että Napin valjaat vähän kiristävät ja sanoinkin heti, että Napille vähän vähemmän ruokaa siitä aamusta lähtien. Lenkillä sitten joku vanha mies tokaisi että "no oho, melekosen pyöriä tuo vaalia koira". Mää olin että täääänks. Perjantaina ilmestyneessä Koiramme-lehdessä oli juttua koirien ylipainosta otsikolla "Ylipaino on koiran yleistyvä riesa" ja kuvituksena oli oikein mellevä vaalea mopsi, ja kuvatekstissä luki: "(---) Mopsin kuuluu olla tanakka ja vankka, mikä omistajan on ymmärrettävä oikealla tavalla". Joo joo joo, pointti ymmärretty. Napin painonnousun huomaa aina viiveellä, tämä johtuu niistä alkukesän helteistä, jolloin ei lenkkeilty yhtään. Voi tuota meidän jojo-Nappia, aina saa olla painoa tarkkailemassa ja laihiksella. Tässä uunituoreita kuvia Napista, joissakin kuvissa se näyttää lihavalta, joissakin tanakalta ja joissakin vankalta.


 Hehehehehehehhe, possu is back!


 Tässä nyt tuo tynnyrimäinen vatsan muoto tulee aika hyvin esille...


Mut eiks näytä tässä melkoisen lihaksikkaalta?


Mut joo, ehkäpä muutama sata grammaa voisi painoa pudottaa, sekin on paljon näillä pikkukoirilla.


2 kommenttia:

  1. Mun mielestä sä oot sopivan tanakka! Mun pitäis laihduttaa tuollaiset 200 grammaa, kesän näytelmäkausi lähestyy. Ollaan yhdessä dietillä! Ja mulla on just samnalainen possu ku sulla, toinen jo. Sen ensimmäisen mä oon käsitellyt vainaaksi..

    VastaaPoista
  2. Tsemppiä dieettiin! Meillä on tuo possu esillä vain harvakseltaan, Nappi menee ihan suunniltaan siitä ja hengästyy moninkertaisesti, possu on sille pakkomielle.

    VastaaPoista